Macskatartás és terhesség

Bizonyára sok kismama hallja, hogy veszélyes dolog macskát tartani terhesség alatt. Sokan meg is szabadulnak teljesen vagy ideiglenesen a cicustól, félve, nehogy gondot okozzon. Mi az igazság? Íme...

Veszélyes a macska terhesség alatt?

Nos, a macskák a Toxoplasma gondii parazita végső gazdái, mely élősködők a macska ürülékével kerülnek ki a környezetbe.

A parazita emberi szervezetbe jutva okozza a toxoplazmózis nevű betegséget.

Mentális betegségeket okozhat a babánál a terhesség alatti macskatartás?

Nemrégiben olyan tanulmány látott napvilágot, miszerint a macskatartás a terhesség ideje alatt felelős lehet néhány olyan mentális zavar kialakulásáért, mint például a skizofrénia.
Azonban ezt a tanulmányt alapul véve újabb kutatások kimutatták - nagyobb mintát, több adattal és hosszabb ideig vizsgálva - hogy a pszichés betegségek hátterében csak nagyon kis mértékben fedezhető fel összefüggés a macskatartás. Ezeknek a betegségeknek a kialakulásához számos más tényező vezethet, vagy járulhat hozzá nagyobb mértékben.

Ezért ma már azt mondhatjuk, a macskatartás mentális betegségeket nem okoz a babánál!

Azonban ne felejtsük el, hogy a parazitának való kitettség súlyos születési rendellenességeket okozhat, és egészségkárosodást a kisgyereknél.

Ezért javasoljuk, hogy az orvos mindenképpen tudjon a macskatartás tényéről, a kismama ne érintkezzen a macska ürülékével és rendszeresen vigyél állatorvoshoz a cicust!

Címkék : macskatartás